Oportunitati

Înapoi
imagine de fundal

AFIR utilizează cele mai moderne instrumente digitale pentru funcționarea online a întregii activități

Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale este la dispoziția solicitanților și beneficiarilor finanțărilor acordate prin Programul Național de Dezvoltare Rurală 2014 – 2020 (PNDR 2020), prin intermediul mijloacelor de comunicare electronică online care asigură depunerea și procesarea cererilor de finanțare, implementarea proiectelor și efectuarea plăților.

Acest lucru este posibil datorită dezvoltării unor instrumente digitale complexe, realizate intern de către direcția IT din cadrul Agenției pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR) cu ajutorul soluțiilor puse la dispoziție de către Compania Microsoft.

Sistemul informatic al AFIR permite parcurgerea tuturor etapelor procedurale, de la depunerea on-line a cererii de finanțare, la evaluarea și selectarea pentru finanțarea proiectului de investiții, la contractarea proiectului, la depunerea contestațiilor, la avizarea dosarelor de achiziții, la solicitarea de informații suplimentare și până la autorizarea cererilor de plată depuse de beneficiari.

Acest lucru se realizează prin implementarea avansată a serviciilor software Cloud Azure, ceea ce permite independența absolută a sistemului față de eventuale sincope tehnice la nivelul infrastructurii existente. Totodată, sistemul informatic utilizează semnătura electronică pe toate documentele solicitate, semnătură electronică pe care AFIR o folosește în relația cu beneficiarii săi începând cu anul 2018.

În trecut, procesul de plată se efectua pe hârtie și era „departe de a fi optimizat”. Echipa specialiștilor AFIR a petrecut luni întregi transformând acest proces într-unul complet online. Optimizarea sistemului IT în cadrul AFIR a însemnat inclusiv dezvoltarea unui mecanism de predicție pentru plăți care a fost livrat printr-o soluție combinată între mai multe tehnologii cloud (Azure Data Warehouse și Azure Machine Learning, Azure SQL și Power BI).   Utilizarea unui mecanism de predicție de plată bazat pe sistemele AI (Inteligență Artificială) oferă multe îmbunătățiri, în special atunci când e vorba de precizia prognozei. În perioada în care procesul era manual, au existat erori care afectau exactitatea raportului, însă predicția bazată pe AI elimină aceste riscuri.

Ultimele dezvoltări digitale sunt și cele care au ajutat AFIR să își continue activitatea în condițiile pandemiei și a stării de urgență din acest an. Este vorba despre munca la domiciliu a unei părți semnificative din angajații Agenției, care au putut accesa fără probleme toate resursele instituției prin utilizarea VPN pentru acces remote, inclusiv utilizarea soluției Microsoft 365, care include și componente de comunicare la distanță care s-au dovedit esențiale în această perioadă. Astfel, la nivelul Agenției, a fost utilizată componenta Microsoft Teams ce permite comunicarea sigură atât între angajații AFIR, cât și cu parteneri externi în regim de audio sau video conferințe.

Pentru a veni în întâmpinarea beneficiarilor PNDR și pentru a evita cele câteva situații în care nu era posibilă încărcarea online a documentelor, AFIR a implementat o soluție alternativă de transmitere a documentelor bazată pe tehnologia Cloud, mai precis componenta OneDrive din suita Microsoft 365. Astfel, niciun beneficiar al unei investiții PNDR nu mai trebuie să se deplaseze la sediile structurilor teritoriale ale AFIR, eliminând un risc sanitar inerent acestei perioade deosebite pe care o traversăm.

Reamintim că Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale este singura instituție publică din România promovată de compania Microsoft ca exemplu de succes în utilizarea Inteligenței Artificiale (AI).

Vă aducem la cunoștință că în intervalul 25 octombrie - 10 noiembrie 2021, participarea la cursurile de inițiere în cadrul Bazinului de înot didactic este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv …
Citește mai mult
Lucrări pregătitoare pentru asfaltare pe DJ 202E, la Obrejița

Lucrări pregătitoare pentru asfaltare pe DJ 202E, la Obrejița

Lucrări în plină desfășurare pe drumul județean 202 E (limită județ Buzău – Voetin – Sihlea – Obrejița – Tâmboești cu conectivitate directă la reţeaua TEN-T), la Obrejița, unde se toarnă stratul de balast reciclat, lucrări pregătitoare în vederea asfaltării. Președintele Consiliului Județean Vrancea, Cătălin Toma, a fost astăzi la …
Citește mai mult
Locuri de munca vacante, la data de 21.10.2021

Locuri de munca vacante, la data de 21.10.2021

Oferta locurilor de munca vacante, la data de 21.10.2021 În data de 21.10.2021, au fost declarate de către agenții economici 123 de locuri de muncă vacante în județul Vrancea. Pentru detalii suplimentare vă rugăm sa accesați pagina de web https://www.anofm.ro/?agentie=Vrancea&page=0, sau puteți solicita detalii la numerele de telefon 0237/224677, 0237/224678. (email: …
Citește mai mult

ANUNȚ IMPORTANT !

În intervalul 25 octombrie - 10 noiembrie 2021, accesul persoanelor în incinta Consiliului Județean Vrancea (cu excepția angajaților) este permis doar celor care:

  1. fac dovada vaccinării împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, fapt ce poate fi dovedit prin scanarea codului QR;
  2. prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore;
  3. se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, fapt dovedit prin adeverință de la medicul de familie sau document emis de Direcția de Sănătate Publică.

În cazul persoanelor fizice provenite din state ale căror autorităţi nu emit certificate digitale ale Uniunii Europene privind COVID-19 sau documente compatibile cu aceste certificate,
dovada se face prin intermediul unui document, pe suport hârtie sau în format electronic, care să ateste vaccinarea, testarea sau vindecarea de infecţia cu virusul SARS-CoV-2.

Nota: Documentele verificate nu se păstrează în sistemul de date al Consiliului Județean Vrancea, ele fiind returnate persoanelor verificate. 

Cererile, petitiile si orice alte documente sau informatii pot fi solicitate telefonic:

Sau in scris la:

Modalitatea de depunere online a documentelor poate fi accesată la linkul https://cjvrancea.ro/modalitatea-de-depunere-a-documentelor-online

Vă mulțumim pentru înțelegere!