Noutati

Înapoi
imagine de fundal

Consiliul Județean Vrancea a câștigat contestația împotriva măsurilor impuse de Camera de Conturi Vrancea

Curtea de Conturi a României a admis în totalitate contestația formulată de UAT Județul Vrancea împotriva Deciziei nr. 6/28.06.2022 emisă de Camera de Conturi Vrancea, ca urmare a acțiunii de audit financiar asupra conturilor anuale de execuție bugetară pentru anul 2021, control desfășurat la Consiliul Județean Vrancea între 6 aprilie – 31 mai 2022.

Consiliul Județean Vrancea a contestat trei măsuri dispuse de Camera de Conturi Vrancea prin  Decizia nr.6/2022 ca fiind neîntemeiate și a solicitat înlăturarea acestora. Comisia de soluționare a contestațiilor din cadrul Curții de Conturi a României a dat câștig de cauză administrației județene.

Mai exact, prima măsură (II.1) contestată se referea la faptul că UAT Județul Vrancea nu a calculat și pretins executanților daune-interese pentru întârzieri în execuția lucrărilor pentru proiectele: ”Reabilitare și modernizare DJ 205S Focșani-Cîmpineanca-Vîrteșcoiu-Râmniceanca-intersecție DJ 205B, L=13,20 km”, ”Modernizare DJ 205L, sector Vrâncioaia – Spinești, L=3,60 km” și ”Modernizare DJ 205P, L=12,90 km”.

CJ Vrancea a adus numeroase argumente documentate juridic, prin care a prezentat că lucrările au fost executate în interiorul perioadei prevăzute în contracte, ținând cont de perioadele în care s-a dispus sistarea lucrărilor în perioada de iarnă, astfel, CJ nu putea pretinde daune interese executanților de pe DJ 205S Focșani-Cîmpineanca-Vîrteșcoiu-Râmniceanca și DJ 205L sector Vrâncioaia – Spinești. De altfel, toate lucrările pentru care s-au efectuat plăți către contractori au fost realizate în cadrul perioadelor de implementare.

”Având în vedere perioadele de execuție ale obiectivelor de investiții, alcătuite din succesiuni de perioade de prestare/execuție și perioade sistate, se poate aprecia că lucrările pentru care s-au efectuat plăți către executanții lucrărilor au fost realizate în cadrul termenului de execuție a lucrărilor”, se arată în încheierea Curții de Conturi a României, care a admis contestația.

În ceea ce privește modernizarea DJ 205P, CJ Vrancea a demonstrat că pentru întârzierea în execuția lucrărilor a calculat penalități de întârziere, care au fost achitate de către executant.

A doua măsură contestată (II.2) se referă la nerecuperarea sumei de 26.416 lei în cadrul termenului legal de prescripție, reprezentând cheltuieli efectuate cu paza pentru imobilul închiriat Biroului Parlamentar senator Petru Filip (ianuarie 2013-septembrie 2015). CJ a arătat că a întreprins toate demersurile legale, atât pe cale administrativă cât și judiciară, pentru recuperarea acestei sume, printre care: notificarea chiriașului, stabilirea persoanelor răspunzătoare din cadrul entității și acționarea în  instanță a acestora, precum și chemarea în judecată a Parlamentului României și a Biroului Parlamentar Petru Filip. Și în acest caz, Curtea de Conturi admite contestația formulată de CJ Vrancea.

Și în cazul celei de-a treia măsuri (II.3) contestate, CJ a avut câștig de cauză, Camera de Conturi Vrancea consemnând în mod nejustificat neîntreprinderea demersurilor apte pentru recuperarea pagubei constatate cu ocazia inventarierii efectuate pentru obiectivul ”Reconstrucție ecologică forestieră pe terenuri degradate, constituite în perimetrele de ameliorare Panciu, Ciorăști și Măicănești”. Pentru acest proiect CJ Vrancea a obținut finanțare de la Administrația Fondului pentru Mediu, în parteneriat cu cele trei autorități locale, care au stabilit locurile unde se va planta și au contractat proiectarea. CJ a contractat execuția pe baza documentației tehnice livrate de parteneri, însă, din păcate, terenurile pe care au fost înființate plantațiile erau improprii acestei destinații, element care nu a fost avut în vedere de proiectantul inițial și a constituit principala cauză a degradării ulterioare a plantațiilor. UAT Județul Vrancea nu s-a putut îndrepta împotriva proiectantului, calitatea de reclamant având-o exclusiv UAT-urile partenere. CJ a chemat în judecată autoritățile locale, cu scopul de a recupera banii cheltuiți ca urmare a nerespectării de către acestea a obligațiilor asumate. Instanțele de fond au dat câștig de cauză CJ Vrancea, cele de recurs au respins acțiunea definitiv.

Mai mult decât atât, în contradictoriu cu Curtea de Conturi, Consiliul Județean Vrancea a câștigat definitiv la Curtea de Apel Galați contestația depusă împotriva Deciziei nr. 10/2019 a Camerei de Conturi Vrancea, stabilind că abaterile reținute nu sunt întemeiate. Decizia nr. 10/2019 se referă la decontarea serviciilor de deszăpezire și combare a poleiului pentru iarna 2017-2018 și la inventarierea obiectivului ”Reconstrucție ecologică forestieră pe terenuri degradate, constituite în perimetrele de ameliorare Panciu, Ciorăști și Măicănești”.

 

Biroul de Presă al Consiliului Județean Vrancea

Lansarea Programelor Rabla Clasic și Rabla Plus 2023

Lansarea Programelor Rabla Clasic și Rabla Plus 2023

Începând din 24 martie 2023, ora 10:00, persoanele fizice se pot adresa producătorilor validați, în vederea îndeplinirii formalităților de înscriere în cadrul Programelor Rabla Clasic și Rabla Plus, iar persoanele juridice pot încărca în aplicația informatică documentele necesare participării în cadrul celor două programe. Bugetul alocat Programului Rabla Clasic 2023 …
Citește mai mult
Cătălin Toma în plenul Congresului Puterilor Locale şi Regionale din Europa: ”România merită respect!”

Cătălin Toma în plenul Congresului Puterilor Locale şi Regionale din Europa: ”România merită respect!”

Președintele Consiliului Județean Vrancea, Cătălin Toma, a avut astăzi o intervenție în sesiunea plenară a Congresului Puterilor Locale şi Regionale din Europa, de la Strasbourg, în calitate de președinte al delegației României, pe tema Raportului privind implementarea prevederilor Cartei Europene a Autonomiei Locale în România, realizat de raportorii europeni în …
Citește mai mult
Locuri de muncă vacante la data de 23.03.2023 în Județul Vrancea și în Uniunea Europeană

Locuri de muncă vacante la data de 23.03.2023 în Județul Vrancea și în Uniunea Europeană

În data de 23.03.2023 au fost declarate de către agenții economici 129 locuri de muncă vacante în județul Vrancea și 227  locuri de muncă în țările din Uniunea Europeană. Pentru detalii suplimentare vă rugăm sa accesați pagina www.anofm.ro sau la telefon 0237/224677, 0237/224678. (email: ajofm.vn@anofm.gov.ro, vrancea@anofm.gov.ro) Locuri de muncă 
Citește mai mult