Oportunitati

Înapoi
imagine de fundal

Cererea de propuneri de proiecte 2021 „Programe multinaționale – promovarea produselor agricole”

Comisia Europeanā, prin Agenția Executivă pentru Consumatori, Sănătate, Agricultură și Alimente (CHAFEA) de la Luxemburg, a lansat la 28 ianuarie a.c. cererea de propuneri de proiecte 2021 Programe multinaționale – promovarea produselor agricole”.

Granturile pentru acțiunile de informare şi promovare referitoare la produsele agricole sunt puse în aplicare pe piața internā şi în țārile terțe în conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 1144/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului”.

Programele multinaționale se adreseaza unor parteneriate constituite din cel puțin 2 entitāți publice sau private din cel puțin 2 state membre interesate sā implementeze diferite tipuri de activitāți de comunicare şi sā promoveze produse, fie pe piața internā a UE, fie în diferite țāri terțe, potrivit intereselor specifice ale acesteia/acestora.

Obiectivul general al acțiunilor de informare şi promovare (denumire: programul AGRIP) este creşterea competitivitāții sectorului agricol al Uniunii.

Informații generale:

Politica UE de promovare a produselor agroalimentare este concepută pentru a spori competitivitatea sectorului prin valorificarea piețelor agroalimentare mondiale în expansiune și prin sensibilizarea cu privire la standardele ridicate utilizate în agricultura UE, inclusiv în ceea ce privește calitatea și sustenabilitatea. Anul viitor va fi instituit un nou cadru pentru politica de promovare, astfel cum se prevede în strategia „De la fermă la consumator” (o fișă de prezentare generală a acestei strategii se regăsește în anexă).

În ceea ce privește campaniile din afara UE, prioritățile vizează piețele cu potențial de creștere ridicat, cum sunt Japonia, Coreea de Sud, Canada și Mexic. Se preconizează că printre efectele campaniilor selectate se vor număra sporirea competitivității produselor agroalimentare din UE și a consumului acestor produse, sporirea renumelui lor și creșterea cotei lor de piață în aceste țări vizate.

Comisia Europeană va aloca 182,9 milioane EUR în 2021 pentru finanțarea activităților de promovare a produselor agroalimentare ale UE în țară și în străinătate (2 cereri de propuneri de proiecte – programe simple și programe multinaționale). Pentru actuala cerere – programe multinaționale – sunt alocate 82,4 milioane EUR.

Programul de lucru al Comisiei pentru 2021 care prevede și finanțările pentru programele simple și cele multinaționale se concentrează pe campanii care sunt în concordanță cu ambițiile Pactului ecologic european. Aproape jumătate din buget (86 de milioane EUR) va fi destinat campaniilor care promovează produsele ecologiceagricultura durabilă a UE și rolul sectorului agroalimentar în ceea ce privește acțiunea climatică și mediul.

Campaniile vor evidenția, de asemenea, standardele ridicate de siguranță ale produselor agroalimentare din UE, precum și gama diversă și tradițională de produse sprijinite de etichetele de calitate ale UE. Campaniile care vizează țări din afara UE sunt planificate pentru piețe cu potențial de creștere ridicat, precum Japonia, Coreea de Sud, Canada și Mexic.

Sectoarele eligibile includ lactatele și brânza, uleiul de măsline și vinurile.

 

Cererea de propuneri actuală vizează următoarele 4 teme pe piața internă:

AGRIP-MULTI-2021-PI – programele de informare și promovar (Tema 1) — Piața internă

AGRIP-MULTI-2021-PI-ECOLOGICĂ (Tema 2) — Piața internă

AGRIP-MULTI-2021-PI-SUSTENABILĂ (Tema 3) — Piața internă

AGRIP-MULTI-2021-PI-DIETĂ-ADECVATĂ (Tema 4) — Piața internă

În plus, se referă la următoarele 2 teme în țări terțe:

AGRIP-MULTI-2021-TT-TOATE (Tema 5) — Țări terțe

AGRIP-MULTI-2021-TT-ECOLOGICĂ (Tema 6) — Țări terțe

 

Eligibilitate:  persoane juridice (organisme publice sau private); solicitanții trebuie sa fie:

– organizații profesionale sau interprofesionale stabilite într-un stat membru şi reprezentative pentru sectorul sau sectoarele în cauzā,

– organizații de producātori şi asociații ale acestora,

– organisme din sectorul agroalimentar care au ca obiectiv şi activitate acțiunile de informare şi de promovare pentru produsele agricole şi care au fost însārcinate de statele membre sā îndeplineascā o misiune de serviciu public în acest sector.

Managementul general al acestei cereri este asigurat de agenția europeanā CHAFEA.

Data limitā pentru depunerea propunerilor: 28 aprilie 2021

Fişa de prezentare se regāseşte în anexā.

Cerere de propuneri de proiecte pentru programe multinationale 2021 – promovarea produselor agricole

Sursa de informare/textul oficial al cererii:

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/RO/TXT/?uri=uriserv%3AOJ.C_.2021.031.01.0027.01.RON&toc=OJ%3AC%3A2021%3A031%3AFULL

https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/ro/IP_20_2436

Premierul Florin Cîțu, în prima vizită de lucru, la Consiliul Județean Vrancea: ”Guvernul susține construirea unui spital nou la Focșani”

Premierul Florin Cîțu, în prima vizită de lucru, la Consiliul Județean Vrancea: ”Guvernul susține construirea unui spital nou la Focșani”

Prim-ministrul României, Florin Cîțu a participat astăzi, la Consiliul Județean Vrancea, la o dezbatere privind investițiile și bugetul pentru acest an, la invitația președintelui Consiliului Județean Vrancea, Cătălin Toma și a deputatului Ion Ștefan. Aceasta este prima vizită de lucru oficială în teritoriu a premierului Florin Cîțu. La eveniment au …
Citește mai mult
Ministrul Agriculturii, în vizită la Consiliul Județean Vrancea: 800 milioane de euro pentru susținerea agriculturii

Ministrul Agriculturii, în vizită la Consiliul Județean Vrancea: 800 milioane de euro pentru susținerea agriculturii

Ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, domnul Nechita-Adrian Oros, a efectuat astăzi o vizită la Consiliul Județean Vrancea, unde a avut discuții cu președintele Consiliului Județean Vrancea, Cătălin Toma, cu deputatul Ion Ștefan, prefectul Gheorghiță Berbece și subprefectul Claudia Seramficiuc, pe tema Programului Național de Dezvoltare Rurală. Conducerea administrației județene a …
Citește mai mult
Optimizare a comunicării cu publicul la AFIR: timpul de răspuns la solicitări a fost redus la jumătate

Optimizare a comunicării cu publicul la AFIR: timpul de răspuns la solicitări a fost redus la jumătate

Directorul general al Agenției pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR), Mihai MORARU, a inițiat în data de 13 ianuarie o modalitate nouă de răspuns la solicitările adresate AFIR, prin care se stabilesc termene clare de răspuns în ceea ce privește corespondența cu publicul și cu beneficiarii. Decizia Directorului general are în …
Citește mai mult