22 martie 2021
Cerere de propuneri de proiecte „Programe multinaționale – promovarea produselor agricole”. Data limitā 11 mai 2021
Comisia Europeanā, prin Agenția Executivă pentru Consumatori, Sănătate, Agricultură și Alimente (CHAFEA) de la Luxemburg, a lansat la 28 ianuarie a.c., cererea de propuneri de proiecte 2021 „Programe multinaționale – promovarea produselor agricole”.
Granturile pentru acțiunile de informare şi promovare referitoare la produsele agricole sunt puse în aplicare pe piața internā şi în țārile terțe în conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 1144/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului”.
Programele multinaționale se adreseaza unor parteneriate constituite din cel puțin 2 entitāți publice sau private din cel puțin 2 state membre interesate sā implementeze diferite tipuri de activitāți de comunicare şi sā promoveze produse, fie pe piața internā a UE, fie în diferite țāri terțe, potrivit intereselor specifice ale acesteia/acestora.
Obiectivul general al acțiunilor de informare şi promovare (denumire: programul AGRIP) este creşterea competitivitāții sectorului agricol al Uniunii.
Informații generale:
Politica UE de promovare a produselor agroalimentare este concepută pentru a spori competitivitatea sectorului prin valorificarea piețelor agroalimentare mondiale în expansiune și prin sensibilizarea cu privire la standardele ridicate utilizate în agricultura UE, inclusiv în ceea ce privește calitatea și sustenabilitatea. Anul viitor va fi instituit un nou cadru pentru politica de promovare, astfel cum se prevede în strategia „De la fermă la consumator” (o fișă de prezentare generală a acestei strategii se regăsește în anexă).
În ceea ce privește campaniile din afara UE, prioritățile vizează piețele cu potențial de creștere ridicat, cum sunt Japonia, Coreea de Sud, Canada și Mexic. Se preconizează că printre efectele campaniilor selectate se vor număra sporirea competitivității produselor agroalimentare din UE și a consumului acestor produse, sporirea renumelui lor și creșterea cotei lor de piață în aceste țări vizate.
Comisia Europeană va aloca 182,9 milioane EUR în 2021 pentru finanțarea activităților de promovare a produselor agroalimentare ale UE în țară și în străinătate (2 cereri de propuneri de proiecte – programe simple și programe multinaționale). Pentru actuala cerere – programe multinaționale – sunt alocate 82,4 milioane EUR.
Programul de lucru al Comisiei pentru 2021 care prevede și finanțările pentru programele simple și cele multinaționale se concentrează pe campanii care sunt în concordanță cu ambițiile Pactului ecologic european. Aproape jumătate din buget (86 de milioane EUR) va fi destinat campaniilor care promovează produsele ecologice, agricultura durabilă a UE și rolul sectorului agroalimentar în ceea ce privește acțiunea climatică și mediul.
Campaniile vor evidenția, de asemenea, standardele ridicate de siguranță ale produselor agroalimentare din UE, precum și gama diversă și tradițională de produse sprijinite de etichetele de calitate ale UE. Campaniile care vizează țări din afara UE sunt planificate pentru piețe cu potențial de creștere ridicat, precum Japonia, Coreea de Sud, Canada și Mexic.
Sectoarele eligibile includ lactatele și brânza, uleiul de măsline și vinurile.
Cererea de propuneri actuală vizează următoarele 4 teme pe piața internă:
AGRIP-MULTI-2021-PI – programele de informare și promovare (Tema 1) — Piața internă
AGRIP-MULTI-2021-PI-ECOLOGICĂ (Tema 2) — Piața internă
AGRIP-MULTI-2021-PI-SUSTENABILĂ (Tema 3) — Piața internă
AGRIP-MULTI-2021-PI-DIETĂ-ADECVATĂ (Tema 4) — Piața internă
În plus, se referă la următoarele 2 teme în țări terțe:
AGRIP-MULTI-2021-TT-TOATE (Tema 5) — Țări terțe
AGRIP-MULTI-2021-TT-ECOLOGICĂ (Tema 6) — Țări terțe
Eligibilitate: persoane juridice (organisme publice sau private); solicitanții trebuie sa fie:
– organizații profesionale sau interprofesionale stabilite într-un stat membru şi reprezentative pentru sectorul sau sectoarele în cauzā,
– organizații de producātori şi asociații ale acestora,
– organisme din sectorul agroalimentar care au ca obiectiv şi activitate acțiunile de informare şi de promovare pentru produsele agricole şi care au fost însārcinate de statele membre sā îndeplineascā o misiune de serviciu public în acest sector.
Managementul general al acestei cereri este asigurat de agenția europeanā CHAFEA.
Data limitā pentru depunerea propunerilor: 11 mai 2021.
Sursa de informare/textul oficial al cererii:
https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/ro/IP_20_2436
Cunoscând interesul membrilor noştri pentru promovarea produselor locale tradiționale şi, implicit, promovarea agroturismului local şi a regiunilor din care provin, vā comunicām noutāțile transmise de Comisia europeanā:
- ghidul beneficiarului şi ghidul pentru depunerea aplicațiilor au fost traduse în românā; acestea sunt valabile şi pentru cererea complementarā privind programele multinaționale;
- pe portalul oficial destinat cāutārii de parteneri sunt deja înregistrate 27 de propuneri (pentru una sau mai multe tematici) din numeroase țāri precum : Albania, Austria, Belgia, Bulgaria, Croația, Grecia, Italia, Irlanda, Kazahstan, Portugalia, Regatul Ţārilor de Jos, Republica Cehā, Spania, Suedia.
- Fişa de prezentare
SURSA: Uniunea Națională a Consiliilor Județene din România (UNCJR)
Citește și: