Noutati

Înapoi
imagine de fundal

Proiectul ”Copii între două lumi”, o șansă pentru reintegrarea școlară a copiilor întorși din străinătate

Consiliul Județean Vrancea a găzduit astăzi conferința de închidere a proiectului de cercetare socio-pedagogică cu privire la reinserția școlară a copiilor remigrați, intitulat ”Copii între două lumi”.

La eveniment au participat președintele CJ Vrancea, Cătălin Toma, vicepreședintele Ionel Cel-Mare, inspectorul școlar general Gabriela Marchitan, alături de Mioara Moraru, coordonator de proiect și președintele Asociației PROPATRIA a.c.r.i., Odv și reprezentanții Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE) Vrancea.

”Vreau să vă felicit pentru implicarea de care ați dat dovadă în cadrul acestui proiect, este o problemă care ne afectează, mai ales având în vedere contextul european. Statul român trebuie să aibă grijă de populația școlară, este important să facem ceva acolo unde suntem și să avem o relație de parteneriat. Vă asigur că instituțiile pe care le coordonăm în calitate de Consiliu Județean sunt deschise la astfel de parteneriate și important este ca astfel de proiecte să se încheie cu măsuri concrete. Din partea mea aveți toată deschiderea și susținerea!”, a afirmat Cătălin Toma, președintele Consiliului Județean Vrancea.

Proiectul s-a desfășurat în perioada iunie-noiembrie 2021, cu scopul de conștientizare și sensibilizare a instituțiilor din România cu privire la faptul că reîntoarcerea copiilor din diaspora reprezintă o prioritate și necesită adoptarea și aplicarea de strategii generale, pentru a facilita readaptarea copiilor ulterior revenirii în țară.  În cadrul conferinței au fost prezentate rezultatele studiului și raportul cercetării privind efectele educaţionale, psihologice şi sociale ale remigraţiei asupra copiilor. De asemenea, în cadrul proiectului, o delegație formată din profesori români a efectuat în perioada 9-12 noiembrie o vizită la Roma, în cadrul unui schimb de experiență.

Proiectul este realizat de Asociația culturală româno-italiană PROPATRIA din Roma în colaborare cu Consiliul Județean Vrancea, Inspectoratul Școlar Județean Vrancea, Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Vrancea, AsociațiaPropatriaVox din Focșani și cu susținerea Secretariatului General al Guvernului prin Departamentul Românilor de Pretutindeni,  sub patronajul Ambasadei României în Italia.

Evenimentul a fost transmis în direct pe pagina de Facebook Consiliul Județean Vrancea.

 Biroul de Presă al Consiliului Județean Vrancea

                                                      

Educație modernă pentru fiecare copil din Vrancea!

Educație modernă pentru fiecare copil din Vrancea!

Ne bucurăm să vă anunțăm finalizarea unui proiect important pentru viitorul copiilor noștri: „Dotarea școlilor speciale din subordinea Consiliului Județean Vrancea, a cabinetelor de asistență psihopedagogică din cadrul CJRAE și a Palatului Copiilor cu mobilier, materiale didactice și echipamente digitale”, finanțat prin PNRR – Pilonul VI: Politici pentru noua generație. …
Citește mai mult
Împreună pentru viitor! La mulți ani, România! La mulți ani, Europa!

Împreună pentru viitor! La mulți ani, România! La mulți ani, Europa!

Astăzi sărbătorim o zi istorică importantă pentru viitorul României moderne și democratice: 148 de ani de la proclamarea Independenței de stat a României. La Monumentul Independenței din Focșani a avut loc astăzi un ceremonial militar și religios, pentru a marca cele trei evenimente istorice majore care ne-au trasat traiectoria europeană …
Citește mai mult
Vrancea se dezvoltă! Noi zone comerciale și rezidențiale în județ

Vrancea se dezvoltă! Noi zone comerciale și rezidențiale în județ

Trei investiții importante pentru dezvoltarea Vrancei au fost aprobate în cadrul ședinței Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului și Urbanism, prezidată marți, 29 aprilie a.c., de Nicușor Halici, președintele Consiliului Județean Vrancea. Aceste proiecte vor contribui direct la dezvoltarea economică, crearea de locuri de muncă și modernizarea infrastructurii locale. Două …
Citește mai mult