Opportunities

Back
imagine de fundal

Măsurile pentru sprijinirea beneficiarilor PNDR în perioada în care este decretată starea de urgență ca urmare a pandemiei cu COVID-19

Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR) a aplicat de urgență câteva măsuri care vin în sprijinul beneficiarilor proiectelor finanțate prin Programul Național de Dezvoltare Rurală 2014 – 2020 (PNDR 2020).

Aceste decizii vin ca materializare a prevederilor Hotărârii nr. 8 din 12.03.2020 a Comitetului Național pentru Situații de Urgență, privind aprobarea unor măsuri suplimentare de combatere a Coronavirus și a Ordinului ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 78/ 19.03.2020 privind adoptarea măsurilor necesare pentru desfășurarea activităților specifice implementării tehnice și financiare a măsurilor aferente Programului național de dezvoltare rurală 2014-2020 ca urmare a apariției pandemiei COVID-19.

Astfel, beneficiarii de fonduri europene nerambursabile acordate prin PNDR 2020 care se confruntă cu situații excepționale obiective cauzate de pandemia de COVID-19 (exemplu: lipsa forței de munca din partea contractorilor, izolarea la domiciliu, carantina etc.) și pentru a evita contaminarea cu COVID-19, își pot reorganiza, restructura sau reprograma activitatea care face obiectul finanțării, conform prevederilor din Anexa la Ordinul MADR nr. 78/ 19.03.2020.

Această modificare în implementarea proiectului trebuie să se realizeze doar cu respectarea unor cerințe: notificarea AFIR în acest sens, depunerea spre aprobarea AFIR a unui plan de acțiuni pentru reorganizarea, restructurarea sau reprogramarea activităților în scopul prelungirii perioadei de execuție a contractului. Facem precizarea că pentru reorganizarea, restructurarea sau reprogramarea activității, beneficiarii PNDR 2020 au posibilitatea de a prelungi anumite etape din graficul de implementare, de a reeșalona tranșele de plată, de a majora numărul maxim de 5 tranşe de plată sau de a solicita prelungirea duratei de execuție a contractului fără perceperea penalităților de întârziere.

Dacă beneficiarul PNDR nu poate să-și optimizeze activitatea, conform celor menționate mai sus, poate să solicite AFIR suspendarea prevederilor contractuale pe durata stării de urgență, cu asigurarea, după caz, a valabilității scrisorii de garantare sau a poliței de asigurare a avansului.

Subliniem faptul că primul pas trebuie să fie reorganizarea sau restructurarea și doar dacă nu exsită această posibilitate, beneficiarul să opteze pentru suspendarea contractului de finanțare, care presupune înghetarea activității și a finanțării.

 În contextul în care nivelul de digitalizare al AFIR permite derularea fluxurilor de lucru în mediul on-line, permițând astfel comunicarea cu solicitanții de finanțare și cu beneficiarii exclusiv prin intermediul internetului, Agenția a implementat o soluție informatică alternativă pentru situațiile care privesc proiectele cu depunerea pe suport de hârtie. În principal, această facilitate se adresează Grupurilor de Acțiune Locală (GAL) pentru implementarea submăsurii 19.2.

Facem precizarea că accesul în acest spațiu virtual poate fi făcut doar prin invitație transmisă direct de către experții AFIR, în urma solicitării beneficiarului.

Această soluție utilizează o aplicație cloud, dedicată pentru fiecare proiect în parte, modul în care se utilizează fiind detaliat pe pagina de internet www.afir.info, dar și în cadrul unui tutorial simplu, disponibil pe canalul de YouTube: AFIR ROMANIA.

Informare Ministerul Energiei – pentru mobilizarea consumatorilor eligibili pentru înscrierea pe platforma epids.mmuncii.ro

Informare Ministerul Energiei – pentru mobilizarea consumatorilor eligibili pentru înscrierea pe platforma epids.mmuncii.ro

Având în vedere responsabilitățile statului român derivând din caracterul de stat social al României, precum și obligațiile constituționale privind asigurarea unui nivel de trai decent și protecția persoanelor cu handicap prin politici de egalizare a șanselor,  acestea au fost concretizate recent prin  Ordonanța de Urgență nr. 35/2005 privind introducerea unui …
Read more
ADI „Vrancea Curată” relansează licitația pentru colectarea și transportul deșeurilor în patru zone ale județului

ADI „Vrancea Curată” relansează licitația pentru colectarea și transportul deșeurilor în patru zone ale județului

Asociația de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) „Vrancea Curată” a publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) un anunț de achiziție pentru atribuirea contractului de delegare a gestiunii activității de colectare și transport a deșeurilor municipale din zonele ADJUD, GUGEȘTI, VIDRA, HARET din județul VRANCEA și de operare a centrelor cu …
Read more
175 de milioane de euro în 2026 pentru a sărbători 30 de ani de voluntariat european și 10 ani de la înființarea Corpului European de Solidaritate

175 de milioane de euro în 2026 pentru a sărbători 30 de ani de voluntariat european și 10 ani de la înființarea Corpului European de Solidaritate

Comisia Europeană a lansat apelul pentru Corpul European de Solidaritate 2026, marcând un an cu dublă aniversare: 30 de ani de voluntariat în UE și 10 ani de la înființarea Corpului European de Solidaritate. Cu un buget majorat, care va ajunge pentru prima dată în 2026 la 175,3 milioane de …
Read more
[gtranslate]