Opportunities

Back
imagine de fundal

Beneficiarii sprijinului forfetar pot solicita AFIR suspendarea contractului ca urmare a efectelor pandemiei de COVID-19

Beneficiarii submăsurilor 6.1, 6.2, 6.3 şi 19.2 pot solicita Agenției pentru Finanțarea Investițiilor Rurale recunoașterea circumstanței excepționale care duce la necesitatea suspendării contractului de finanțare. Solicitarea se va face justificat prin documente și doar în situația în care durata de implementare a planului de afaceri propus prin proiect nu poate fi prelungită.

Precizăm că beneficiari submăsurilor 6.1 – Sprijin pentru instalarea tinerilor fermieri, 6.2 – Sprijin pentru înființarea de activități neagricole în zone rurale, 6.3 – Sprijin pentru dezvoltarea fermelor mici şi 19.2 – Sprijin pentru implementarea acțiunilor în cadrul strategiei de dezvoltare locală, au un termen maxim de implementare a planului de afaceri ce variază între 36 și 60 de luni de la data deciziei de acordare a sprijinului (conform art. 19 alin.(4) din Regulamentul (UE) nr. 1305/ 2013), în funcție de tipurile de investiții.

„Acordarea posibilității de suspendare a contractului este un demers concret care vine în sprijinul beneficiarilor PNDR afectați de restricții impuse de pandemie. Am avut toată susținerea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, iar de la Comisia Europeană am primit clarificări care ne-au permis să oferim această posibilitate beneficiarilor noștri. Completarea ordinului MADR oferă Agenției instrumentele necesare pentru a analiza circumstanțele excepționale determinate de măsurile impuse pe timpul stării de alertă și pentru a aproba suspendarea contractului sau deciziei de finanțare, acolo unde este cazul.” a precizat Mihai MORARU, Directorul general al AFIR.

Solicitarea beneficiarilor poate fi transmisă on-line sau la sediul Oficiului Județean pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (OJFIR) și trebuie însoțită de documente care justifică cauzele ce conduc la măsura suspendării și prin care se demonstrează măsurile întreprinse de aceștia în sensul depunerii tuturor diligențelor pentru desfășurarea activității finanțate.

Documentele justificative menționate pot fi, după caz, decizii oficiale ale autorităților privind restricțiile care afectează activitatea beneficiarului – de exemplu, interzicerea organizării sau limitarea desfășurării activității propuse prin planul de afaceri sau a activităților interconectate, de care depinde activitatea propusă în planul de afaceri.

Un alt tip de document ar putea fi unul din care să rezulte perturbarea activității ca urmare a situației excepționale – de exemplu, lipsa forței de muncă din partea contractorilor sau a întârzierilor în furnizarea de echipamente/ utilaje, imposibilitatea obținerii documentelor emise de autorități ca urmare a suspendării activității, izolarea la domiciliu, carantina.

La data încetării suspendării, contractul de finanțare își reia cursul, iar părțile sunt repuse în drepturi, durata de valabilitate prelungindu-se automat cu perioada aferentă suspendării, în limita duratei maxime de eligibilitate a cheltuielilor FEADR prevăzute de art. 65 alin. (2) din Regulamentul (UE) nr. 1303/ 2013, cu modificările și completările ulterioare.

Baza legală pentru acest demers este Ordinul MADR nr. 67 din 22.03.2021 pentru completarea OMADR 181/ 2020 privind stabilirea unor proceduri pentru implementarea PNDR  2020 și care poate fi consultat pe site-ul AFIR, în cadrul secțiunii Informații utile – Acte normative.

ADI „Vrancea Curată” relansează licitația pentru colectarea și transportul deșeurilor în patru zone ale județului

ADI „Vrancea Curată” relansează licitația pentru colectarea și transportul deșeurilor în patru zone ale județului

Asociația de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) „Vrancea Curată” a publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) un anunț de achiziție pentru atribuirea contractului de delegare a gestiunii activității de colectare și transport a deșeurilor municipale din zonele ADJUD, GUGEȘTI, VIDRA, HARET din județul VRANCEA și de operare a centrelor cu …
Read more
175 de milioane de euro în 2026 pentru a sărbători 30 de ani de voluntariat european și 10 ani de la înființarea Corpului European de Solidaritate

175 de milioane de euro în 2026 pentru a sărbători 30 de ani de voluntariat european și 10 ani de la înființarea Corpului European de Solidaritate

Comisia Europeană a lansat apelul pentru Corpul European de Solidaritate 2026, marcând un an cu dublă aniversare: 30 de ani de voluntariat în UE și 10 ani de la înființarea Corpului European de Solidaritate. Cu un buget majorat, care va ajunge pentru prima dată în 2026 la 175,3 milioane de …
Read more
Ședinţa extraordinară din data de 17 decembrie 2025, ora 15.00

Ședinţa extraordinară din data de 17 decembrie 2025, ora 15.00

Ordinea de zi a şedinţei extraordinare din data de 17 decembrie 2025, ora 15.00
Read more
[gtranslate]