Chancen

Zurück
imagine de fundal

Agenda pentru competente în Europa

Comisia europeana a lansat la 1 iulie a.c. Agenda pentru competente în Europa în vederea obtinerii unei competitivitati durabile, a echitatii sociale si a rezilientei. În urma crizei, multi europeni vor trebui sa se recalifice sau sa îsi îmbunatateasca competentele existente pentru a se adapta la schimbarile de pe piata fortei de munca.

Comisia a stabilit obiective ambitioase pentru urmatorii cinci ani, care se bazeaza pe indicatori existenti, ce vor permite monitorizarea anuala a progreselor prin intermediul semestrului european. Noi competente ecologice, pentru care nu exista în prezent indicatori cantitativi, vor fi create.

Cele 12 actiuni mentionate mai jos vizeaza dreptul la formare si la învatare pe tot parcursul vietii, consacrat în Pilonul european al drepturilor sociale ; respectarea acestui drept trebuie sa devina o realitate în întreaga Europa :

  1. Un pact pentru competente ;
  2. Consolidarea informatiilor privind competentele ;
  3. Sprijin din partea UE pentru actiuni nationale strategice de sporire a nivelului de competente ;
  4. Propunere de Recomandare a Consiliului privind educatia si formarea profesionala pentru competitivitate durabila, echitate sociala si rezilienta ;
  5. Implementarea initiativei privind universitatile europene ;
  6. Competente care sa vina în sprijinul dublei tranzitii verde si digitala ;
  7. Cresterea numarului de absolventi din domeniile STIM si promovarea competentelor antreprenoriale si transversale ;
  8. Abilitati de viata ;
  9. Initiativa privind conturile personale de învatare pe tot parcursul vietii ;
  10. O abordare europeana pentru micro-certificate ;
  11. Noua platforma Europass ;
  12. Îmbunatatirea cadrului propice pentru deblocarea investitiilor private si a investitiilor facute de statele membre în competențe.

Noua platforma Europass a fost deja lansata ca prima actiune implementata a Agendei pentru competente. Platforma este disponibila în 29 de limbi si ofera orientari pentru elaborarea CV-ului, sugereaza locuri de munca si oportunitati de învatare adaptate, furnizând, totodata, informatii privind curentele în materie de competente.

Sursa de informare oficiala : https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_20_1196

Președintele Nicușor Halici a participat la Forumul cooperării franco-române de la Aurillac

Președintele Nicușor Halici a participat la Forumul cooperării franco-române de la Aurillac

Președintele Consiliului Județean Vrancea, Nicușor Halici, a reprezentat județul Vrancea și Uniunea Națională a Consiliilor Județene din România la cea de-a VII-a ediție a Forumului de cooperare descentralizată Franța–România, desfășurat în perioada 15-16 septembrie 2025 la Aurillac, în Departamentul Cantal, Franța, sub motto-ul „Construim împreună o Europă a cetățenilor și …
Lesen Sie mehr
Campus industrial și rezidențial UMB la Adjud – proiect strategic avizat de Consiliul Județean Vrancea

Campus industrial și rezidențial UMB la Adjud – proiect strategic avizat de Consiliul Județean Vrancea

Președintele Consiliului Județean Vrancea, Nicușor Halici, a prezidat joi, 11 septembrie 2025, ședința Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului și Urbanism, în cadrul căreia au fost aprobate documentații esențiale pentru dezvoltarea județului. Cel mai important proiect analizat și avizat este Planul Urbanistic Zonal pentru Campusul industrial și rezidențial UMB la …
Lesen Sie mehr
Locuri de muncă vacante la data de 11 septembrie 2025 în Județul Vrancea 

Locuri de muncă vacante la data de 11 septembrie 2025 în Județul Vrancea 

La data de 11.09.2025 au fost declarate de către agenții economici 182 locuri de muncă vacante în județul Vrancea. Pentru detalii suplimentare vă rugăm să accesați pagina www.anofm.ro sau la telefon 0237/224677, 0237/224678. (email: ajofm.vn@anofm.gov.ro, vrancea@anofm.gov.ro) Click aici – Locuri de muncă vacante 
Lesen Sie mehr
[gtranslate]