13 mai 2021
Achizițiile centralizate: ANAP prezintă modele de bune practici din UE
Consiliul Judeţean Vrancea este Promotor în cadrul Proiectului Sprijin pentru ANAP pentru înființarea Unităților de Achiziții Publice Centralizate la nivel local.
Acest proiect este implementat de ANAP cu sprijinul Băncii Europene de Investiții (BEI), fiind realizat prin intermediul Proiectului SIPOCA 625. Inițiativa are printre obiectivele sale specifice înființarea și operaționalizarea a 3 UCA la nivel local, respectiv realizarea foilor de parcurs pentru alte 8 UCA la nivel local, în scopul implementării ulterioare. Organizația noastră vă va aduce în atenție în perioada următoare o serie de articole pe tema achizițiilor centralizate, cu scopul de a sprijini buna informare a tuturor entităților interesate de acest subiect.
Vă prezentăm de această dată modelul austriac – Agenția Federală de Achiziții Centralizate (BBG).
Până în 2001, achizițiile publice din Austria se făceau descentralizat, fiecare autoritate contractantă fiind implicată direct în procedurile de achiziție. Printr-o reformă administrativă cuprinzătoare în 2001, Guvernul Austriei a decis să îmbunătățească eficiența achizițiilor publice și să reducă cheltuielile publice. Reducerea costurilor administrative, optimizarea condițiilor de achiziție și cel mai bun raport calitate-preț au fost scopurile principale ale restructurării.
Detaliile modului de operare al BBG le puteți găsi în acest articol: http://anap.gov.ro/web/achizitiile-centralizate-anap-prezinta-modele-de-bune-practica-din-ue/.
Pentru mai multe informații privind inițiativa de înființare a UCA locale, nu ezitați să contactați Consiliul Judeţean Vrancea la adresa harabor.valentina@cjvrancea.ro sau echipa de implementare a Proiectului la adresa ucalocale@ro.ey.com.
Lire plus: