возможности

Zurück
imagine de fundal

Proiecte de parteneriat strategic prevazute de programul « Erasmus+ »

La sfârsitul lunii august a.c., data fiind situatia exceptionala prin care sectoarele educatiei, formarii, tineretului si sportului sunt obligate sa treaca, Comisia europeana a decis sa sprijine financiar, prin programul „Erasmus+”, 2 tipuri de parteneriate strategice exeptionale (prin 2 cereri de propuneri de parteneriat).

Ce sunt în general proiectele de parteneriat strategic prevazute de programul « Erasmus+ »

Proiectele de parteneriat strategic îsi propun sa sprijine dezvoltarea, transferul si/sau implementarea de practici inovatoare, precum si implementarea de initiative comune cu scopul promovarii, cooperarii, ȋnvatarii reciproce (peer learning) si schimbului de experienta la nivel european.

Care sunt scopurile si prioritatile unui parteneriat strategic organizat ca raspuns la situatia covid-19?

Context general:

Pandemia COVID-19 nu numai ca a limitat modul în care oamenii pot relationa între ei si îsi pot îndeplini sarcinile zilnice de baza, dar a avut si un impact semnificativ asupra rezultatelor politicilor de educatie, formare si tineret. Într-un moment atât de critic pentru societatile noastre, accesul la educatie se dovedeste, mai mult ca oricând, a fi esential pentru a asigura o recuperare rapida, promovând în acelasi timp sanse egale între oamenii din toate mediile.

În contextul acestor circumstante exceptionale, Programul „Erasmus+” îsi asuma provocarea de a-si confirma rolul de instrument principal al UE care sprijina inovatia în educatie, formare, tineret si sport, oferind, totodata, oportunitati pentru dezvoltarea personala, socio-educativa si profesionala a cetatenilor europeni (si nu numai), cu scopul de a nu lasa pe nimeni în urma.

Tipuri de parteneriate

Pentru a raspunde circumstantelor create de pandemia COVID-19, în 2020, programul „Erasmus+” va sprijini în mod excepțional, prin 2 cereri de propuneri de proiecte:

· Parteneriate pentru pregatirea educatiei digitale (în domeniile educatiei scolare, educatiei si formarii profesionale si învatamântului superior): aceste proiecte vizeaza dotarea sistemelor de educatie si formare pentru a face fata provocarilor prezentate de trecerea brusca recenta la învatarea online si la distanta, inclusiv sprijinirea profesorilor în dezvoltarea abilitatilor digitale si protejarea naturii incluzive a oportunitatilor de învatare. Actuala criza COVID-19 a accelerat foarte mult nevoia de modernizare si transformare digitala a sistemelor de educatie si formare în toata Europa.

Scopul este de a consolida capacitatea institutiilor de educatie si formare de a oferi educatie digitala de înalta calitate, incluziva. Accentul se va pune pe consolidarea capacitatii de implementare a predarii si învatarii online, combinate(hibride) si la distanta:

– dezvoltând competente pedagogice digitale ale educatorilor,

– permitându-le sa ofere educatie digitala incluziva de înalta calitate, si

– dezvoltând si/sau utilizând continut digital de înalta calitate, cum ar fi resurse si instrumente online inovatoare.

Parteneriatele vor promova crearea de retele între institutii din întreaga UE, schimbul de resurse si expertiza si colaborarea cu furnizorii de tehnologie digitala si experti în tehnologii educationale si practici pedagogice relevante, pentru a dezvolta solutii personalizate adaptate provocarilor si realitatilor locale.

· Parteneriate pentru creativitate (în domeniile tineretului, educatiei scolare si educatiei adultilor): aceste proiecte vizeaza în mod deosebit sectoarele culturale si creative, care sunt afectate de criza COVID-19. Parteneriatele pentru creativitate au în vedere implicarea organizatiilor din domeniile educatiei formale, informale si non-formale, împreuna cu cele din sectoarele creative si culturale, pentru a stimula constientizarea europeana si a responsabiliza oamenii din generatiile actuale si viitoare – indiferent de mediul social si cultural – sa fie inovatori de succes în mediul lor local. Unul dintre obiective este, de asemenea, de a dota tinerii si adultii cu instrumentele si competentele necesare pentru a veni cu solutii creative si inovatoare pentru a face fata riscurilor fara precedent si provocarilor societale. Aceasta actiune vizeaza îmbunatatirea dezvoltarii competentelor care întaresc creativitatea, stimuleaza calitatea si inovarea si recunoaste activitatile tinerilor care sustin potentialul creativ al tinerilor, contribuind astfel la recuperarea rezilientei sectoarelor culturale si creative.

 

Termenul limita pentru depunerea propunerilor de proiect: 29 octombrie 2020 (ora 12 la Bruxelles).

EligibilitateParteneriatele strategice (minimum 3 parteneri din 3 tari eligibile Erasmus+) sunt deschise oricarui tip de organizatie activa în orice domeniu al educatiei, formarii si tineretului sau al altor sectoare socio-economice, precum si organizatiilor care desfasoara activitati care sunt transversale diferitelor domenii (de exemplu, autoritati locale si regionale, centre de acreditare si validare, camere de comert, organizatii comerciale, centre de orientare, organizatii culturale). În functie de prioritatea si obiectivele abordate de proiect, parteneriatele strategice ar trebui să implice cea mai adecvata si diversa gama de parteneri pentru a beneficia de experiente si profiluri diferite, expertiza specifica si pentru a produce rezultate relevante si de înalta calitate ale proiectului.

Buget alocat: Fiecare dintre aceste 2 cereri pune la dispozitie 100 de milioane de euro pentru a raspunde provocarilor educationale rezultate din pandemia COVID-19.

Cei interesati sa participe la un proiect ce va fi depus ca aplicatie, sunt sfatuiti sa ia contact direct cu Agentia Nationala Erasmus+ România, cea care gestioneaza aceste 2 cereri.

Sursa de informare si ghidul Erasmus+ modificat: https://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/news/coronavirus-response-extraordinary-erasmus-calls-support-digital-education-readiness-and_ro

Universitatea ”Alexandru Ioan Cuza” din Iași vrea să înființeze la Focșani o filială cu 10 specializări pentru licență și master

Universitatea ”Alexandru Ioan Cuza” din Iași vrea să înființeze la Focșani o filială cu 10 specializări pentru licență și master

De Ziua Culturii Naționale, președintele Consiliului Județean Vrancea, Cătălin Toma, a găzduit o întâlnire cu o delegație a Universității ”Alexandru Ioan Cuza” Iași, condusă de rectorul prof. univ. dr. Tudorel Toader, formată din doi prorectori și șase decani. Instituția de învățământ  superior din Iași intenționează să înființeze o filială la …
Lesen Sie mehr
Proces-Verbal încheiat astăzi 15.01 .2021 , ora 12: 15 cu ocazia celei de a treia ședințe de licitație publică deschisă cu strigare în vederea desfășurării procedurii de licitație deschisă pentru atribuirea contractului de vânzare deșeu feros provenit din demolarea construcției metalice C5

Proces-Verbal încheiat astăzi 15.01 .2021 , ora 12: 15 cu ocazia celei de a treia ședințe de licitație publică deschisă cu strigare în vederea desfășurării procedurii de licitație deschisă pentru atribuirea contractului de vânzare deșeu feros provenit din demolarea construcției metalice C5

Proces-Verbal încheiat astăzi 15.01 .2021 , ora 12: 15 cu ocazia celei de a treia ședințe de licitație publică deschisă cu strigare în vederea desfășurării procedurii de licitație deschisă pentru atribuirea contractului de vânzare deșeu feros provenit din demolarea construcției metalice C5
Lesen Sie mehr
Convocarea Consiliului Judeţean Vrancea în şedinţă ordinara în data de 21 ianuarie 2021, ora 11.00

Convocarea Consiliului Judeţean Vrancea în şedinţă ordinara în data de 21 ianuarie 2021, ora 11.00

Convocarea Consiliului Judeţean Vrancea în şedinţă ordinara în data de 21 ianuarie 2021, ora 11.00
Lesen Sie mehr
[gtranslate]